Tuesday, July 12, 2011

okayy lesen

hello hello!!...cik amalina in the house..hehehe..assalamualaikum :)
 okayy nak cerita pasal lesen..err...macam mana nak cerita ek?malu lahh.. :(

okayy pagi pagi lagi aku dah gerak pergi bandar penawar..kenapa b.penawar?hari ni aku ada jpj test..ujian untuk dapat kan lesen P untuk memandu kereta..haa?kenapa ambil lesen  kat b.penawar?knapa tak ambil kat kota tinggi je?..because ayah kawan aku, cik zul kerja kat b.penawar for driving class,so senang lahh nak berurusan kan?..hehe..

sampai je kat sekolah memandu tu terus bederau darah aku! aku selawat banyak banyak,baca doa naik kenderaan *time ni baru nak ingat tuhan -.-' totally scared! macam budak kecik nak mengadap tok mudim nak disunatkan..ape aku merepek ni-.-' jantung aku berdegup laju tak hengat! kalau time tu ada doktor cek degupan jantung aku confirm degupan yang tak normal! gilaa...

aku turun dari kereta dan pergi daftar diri..then duduk kat tempat urusetia jpj tu..ada makcik sebelah aku,dia pun senasib dengan aku.ambil test jpj..kesian makcik tu..dia nervous sangat, ''dik,cube rase tangan makcik nih,sejuk terketar2 kan?..nebes makcik,nebes (jawa panggil nervous)'' aku pun nebes gak makcik....adehhh makin takot aku dibuatnye..tengok pegawai tu masuk dalam bilik urusetia jpj,semua misai melenting.takot mak!!

aku tunggu nama aku dipanggil tok ambil no.giliran dengan penuh ke'nebes'an..

okayy sempat snap .. abaikan muka pelakon tambahan kat belakang tu.. -.-'

ni muka jiwa kacau..serious kalau kau tanye aku 1+1=? aku tak leh jawab time nih..totally blank!yang aku tahu time ni aku nak mati je.hahaha!

then kerani kat situ bagi aku no.giliran aku test ...
yeahh! aku dapat no.13..kira kat situ ada 42 calon,aku calon ke 13..calon?macam calon menantu je kan?.hahaha

makcik yang duduk sebelah aku tadi no.7..kesian dia, dia tak lepas naik bukit,aku rase dia terlalu nebes sangat sebab sebelum ni time belajar dia bawak kereta okay je..muka dia pastu sedih sangat..tak pe makcik..boleh cuba sekali lagi,dont give up!

waktu berjalan sangat laju gila nak meninggal tanpa aku sedari..memanglah aku tak sedar..time ni aku separuh sedar!hahaha..tibalahh giliran aku bawak kereta..time ni tak de gambar yang aku sempat snap..aku begitu fokus dengan pemanduan aku!aku naik kereta dan drive naik bukit..

tapi....................................

aku lapar plak!haha...time ni lah perut aku nak nyanyi lagu 'talking to the moon'..haihh sbar lahh wahai perut..jap lagi aku bagi kau makan puas puas ye!

alhamdulillah aku lepas ujian kat bukit!kereta aku tak mengundur pun..bersyukur sangat..lepas satu azab..azab kat tempat parking pulak...
and................................

alahamdulillah aku lepas ujian parking and bahagian tiga penjuru!! alhamdulillah! alhamdulillah! alhamdulillah!!..

perasaan aku time nih gumbira tak terkata!! aku amek slip keputusan kat pegawai tu,dia cakap ''sengih je kau ni dah lulus ya!''...gila tak sengih!happy tahap gaban kot!... :D..aku rasa macam dapat trofi pelakon terbaik anugerah bintang popular berita harian ..terima kasih kepada cik zul yang telah banyak memberi tunjuk ajar,parents saya, my family, my fans,,love you all!! -.-'

azab kat trek dah lepas, then jalan raya pulak..alhamdulillah aku lulus jugak..walaupun aku agak gementar sebab kena test dengan kereta viva, selalu aku bawak kancil je :) 

aku rasa bersyukur sangat ujian ni berjalan dengan lancar sekali..alhamdulillah..:)
and i pun dapat lahh lesen P!! JOM JUSCO! :D

ohh ya..tadi aku ponteng sekolah..bukan ponteng,nanti aku bagi lah surat cuti ..hehe..dah ,tak mau cakap lebih lebih..nanati kang aku kena naik bilik pengetua ''amalina,awak tulis ape kat blog awak?!'' 
habiss...:)

No comments:

Post a Comment